Oljemaling - Plein air painter sett - 10 x 40ml

  • 1 990,-

Michael Harding handmade art materials. Håndlagd oljemaling i kunstnerkvalitet uten fyllstoffer. Malingsett med 10 populære farger til plein air.

Produktet finnes dessverre ikke i lager.

Leverandør: Michael Harding
Del

Plein air painter sett - 10 x 40ml

Settet inneholder 40ml tuber av fargene; Titanium White - Yellow Lake - Cadmium Red - Alizarin Claret - Ultramarine Blue - Cobalt Blue - Terre Verte - Burnt Umber - Yellow Ochre - Unbleached Titanium Dioxide

Oppdag gleden ved å male ute med dette malingssettet av 10 oljefarger, spesielt utvalgt for plein air-stil. Dette settet gir deg et bredt utvalg av farger som er perfekte for å fange naturens skjønnhet, fra grønne enger til blå himmel.

I dette settet finner du oljefarger som er ideelle for å male ulike utendørs scener. Enten du maler en solnedgang eller en skog, finner du de riktige fargene for å få frem det beste i landskapet.


Titanium White no.2

Denne malingen er laget med linolje for å danne en solid, sterk malingsfilm med upåklagelig høy dekkevne. Vi tilbyr også denne vakre fargen i saflorolje den heter TW1. Denne varianten har kortere tørketid enn no.1 varianten.

Alle tubene fra Michael Harding har påført informasjon om oljemengde, pigment osv. som listet opp i tabellen under

Tekniske data

Colour Index
PW6
Drying Speed
Slow
Transparency
Very Opaque
Lightfastness
Excellent
Oil Content
Very Low
Tint Power
High
Toxicity
Non-Toxic
ASTM D-4236


Yellow Lake

Yellow Lake er en av de eldste etablerte organiske lake fargene og er en varmere versjon av Bright Yellow Lake, med lignende egenskaper. Villedende gjennomsiktig, men med sterk fargetone, går den gjennom blandinger med et mildere og mer gyldent utvalg av undertoner.

Tekniske data

Colour Index
PY74
Drying Speed
Slow
Transparency
Transparent
Lightfastness
Excellent
Oil Content
High
Tint Power
High
Toxicity
Non-Toxic
ASTM D-4236


Cadmium red

Kadmiumrød er en kraftig, oransje rødfarge med de vanlige kadmiumkarakteristikkene med høy fargetonestyrke og opasitet. Denne røde gir varme, nesten brennende nyanser når den blandes med en mer gjennomsiktig hvit.

Alle tubene fra Michael Harding har påført informasjon om oljemengde, pigment osv. som listet opp i tabellen under

Tekniske data

Colour Index
PR108
Drying Speed
Fast
Transparency
Opaque
Lightfastness
Excellent
Oil Content
Low
Tint Power
High
Toxicity
Toxic (cadmium)
ASTM D-4236


Alizarin Claret

Alizarin Claret er en oljefarge som ser litt lysere ut enn Alizarin Crimson, men den falmer mindre i sollys. Denne fargen er laget spesielt for kunstnere som helst ikke vil bruke Alizarin Crimson. Alizarin Claret er en rik og vakker farge som passer godt til portretter, landskap og abstrakte bilder. Den er også fin å blande med andre gjennomsiktige farger.

Alle tubene fra Michael Harding har påført informasjon om oljemengde, pigment osv. som listet opp i tabellen under

Tekniske data

Colour Index
PR177
Drying Speed
Average
Transparency
Transparent
Lightfastness
Excellent
Oil Content
High
Tint Power
Medium
Toxicity
Non-Toxic
ASTM D-4236


Ultramarine Blue

Ultramarine blå er en åpenbart vakker mellomblå. Oppdagelsen på 1820-tallet av en natriumsulfosilikat forbindelse, som hadde dukket opp som en mystisk blå avsetning på sodaovner, var et befriende øyeblikk for økonomisk utfordrede kunstnere overalt. Inntil da var den eneste tilgjengelige versjonen av denne forbindelsen den ofte uoppnåelige Lapis Lazuli-malmen, utvunnet i Afghanistan. Ultramarine har en høy fargetonekraft, og MH sin valgte nyanse produserer sterke grønne blåtoner og lager fantastiske fioler med Magenta og de røde Lake-fargene.

Tekniske data

Colour Index
PB29
Drying Speed
Average
Transparency
Transparent
Lightfastness
Excellent
Oil Content
Average
Tint Power
Average
Toxicity
Non-Toxic
ASTM D-4236


Cobalt Blue

Koboltaluminat ble introdusert omtrent samtidig med Ultramarine, og er et syntetisk, uorganisk pigment. Den er mer grønnblå, med et tyngre, mer mineralsk utseende når det sees som et tørt pigment. Fargene som dannes av den er tilsvarende tyngre og gråere. Men den har en viss nyanse som den rimeligere ultramarinen ikke helt kan matche. Malingsfilmen, når den er herdet, er ganske myk.

Alle tubene fra Michael Harding har påført informasjon om oljemengde, pigment osv. som listet opp i tabellen under

Tekniske data

Colour Index
PB2S
Drying Speed
Very fast
Transparency
Semi-Transparent
Lightfastness
Excellent
Oil Content
Average
Tint Power
Average
Toxicity
Non-Toxic
ASTM D-4236


Terre Verte

Green Earth, et kompleks av jernholdige silikater i aluminium- og magnesiumleire, er et av de få naturlig forekommende uorganiske pigmentene som fortsatt tilbys av malingsprodusenter. Det har en myk tekstur med svært lav fargetone og er elsket av portrett malere som bruker den som en lasur over Alizarin Crimson-toner. Noen produsenter legger til andre pigmenter for å gi den en falsk forbedret fargetonekraft, noe som ødelegger disse egenskapene; MH gjør ikke det. Et populært triks er å bruke litt Terre Verte under portrettobjektets nese for å få rødfargede kinn til å spille som en komplementær farge!

Finnes også i 225ml tube her.

Alle tubene fra Michael Harding har påført informasjon om oljemengde, pigment osv. som listet opp i tabellen under

Tekniske data

Colour Index
PG26
Drying Speed
Average
Transparency
Semi-Transparent
Lightfastness
Excellent
Oil Content
Medium
Tint Power
Very low
Toxicity
Non-Toxic
ASTM D-4236


Burnt Umber

Dette er en versjon av Umber som har tyngre og mer rødbrune undertoner enn Raw Umber fargen. Dette er fargen i presentasjonen fra de siste to århundrene, uvurderlig for undermaling og blokking og som viser en rekke sandrosa fargetoner.

Tekniske data

Colour Index
PBr6
Drying Speed
Fast
Transparency
Semi-Transparent
Lightfastness
Excellent
Oil Content
Average
Tint Power
Average
Toxicity
Non-Toxic
ASTM D-4236


Yellow Ochre

Yellow Ochre er en mer grønn-gull nyanse av produsert jernoksid. Dens nyanser gir sennepsgule farger ganske nær Genuine Naples Yellow Dark. Nr. 119 har en nesten tyktflytende tekstur og er en nydelig farge for hudtoner, landskap og non-figurative verk.

Alle tubene fra Michael Harding har påført informasjon om oljemengde, pigment osv. som listet opp i tabellen under

Tekniske data

Colour Index
PY42
Drying Speed
Fast
Transparency
Semi-Transparent
Lightfastness
Excellent
Oil Content
Average
Tint Power
Average
Toxicity
Non-Toxic
ASTM D-4236


Unbleached Titanium Dioxide

No. 117 Ubleket titan dioksid er produsert ved hjelp av en kjemisk prosess som er forskjellig fra standard titandioksid som gir den en subtil lin- eller limevask, rosa-brun nyanse. Denne malingen er en ideell som undermalings farge, med god tekstur og en mager overflate. Dens virkelige kraft kommer fra dens evne til å blande inn i hvilken som helst farge, og gir en "semsket skinn"-effekt som passer godt til pasteller.

Finnes også i 225ml tube her.

Alle tubene fra Michael Harding har påført informasjon om oljemengde, pigment osv. som listet opp i tabellen under

Tekniske data

Colour Index
PW6.1
Drying Speed
Fast
Transparency
Opaque
Lightfastness
Excellent
Oil Content
Low
Tint Power
High
Toxicity
Non-Toxic
ASTM D-4236